maandag 1 januari 2007

20061230 TT Leupegem

Vandaag op weg voor wat de laatste TT van het jaar moest worden. Samen met Yoerik en Pascal afgesproken aan mijn voordeur.
Tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag had het echt wreed lelijk gedaan! Toen ik omstreeks 4u30 wakker kwam was het echt aan het stormen dat het geen naam had! Ik wist dus niet wat het 's morgen zou geven...
Toen ik op stond was het eerste wat ik deed toch wel even door de venster kijken om na te gaan welk weer het was. Het werd dus echt Flandrien-weer! Regen en wind, wat moet een mens meer hebben op zaterdagochtend om op zijnen bike te springen?

Tja, we hadden afgesproken, dus we mochten niet plooien. Om 8u15 waren Pascal en Yoerik van de partij. De fietsen inladen en we konden vertrekken naar Leupegem. Ver was het niet, dus waren we iets later aan dan anders... Daar ter plekke hadden we afgesproken met Wouter en Andy. Wouter was er uiteindelijk, Andy niet. Na een sms'ke naar Andy, bleek hij later te starten. We zouden wel nog te weten komen waarom...

Eenmaal op weg bleek het al gauw een tochtje te worden dat niet van de poes zou zijn... Regen, wind, modder, beklimmingen,... Al na een twee tot drie kilometer kregen we een mooie klim voor de wielen geschoven... Het was daar al pompen of verzuipen. Het was al duidelijk dat mijn verkoudheid nog altijd niet uit mijn lijf was! Nu ja, op karakter dan maar. Na deze klim vlug effen gestopt om de regenjas uit te spelen en dan weer on track.

Na een redelijk zware klim tegen wind op de kasseien kwam ik helemaal alleen te zitten. Zowel Wouter als Pascal hadden precies goede benen, Yoerik bengelde tussen hen en ikzelf in... Chasse patat aan het spelen zeker?
Tijdens de afdaling, volgend op deze klim bleek Yoerik stil te staan, last van zijn oog... Ook Pascal stond stil, die was tegen de vlakte gegaan en had wat last van de knie. Op het einde van de afdaling bleken mijn remblokken het vooraan begeven te hebben... Jammergenoeg lagen de reserveblokjes in de wagen... Tju man... Tijdens het controleren van de remblokken bleek ook dat mijn wielspanner niet vast zat... Had dus al gans de tijd met een los voorwiel gereden, gevaarlijk dus!

Aan den Egelantier dan maar samen met Yoerik (die bleef last hebben van zijn oog en geen risico's wou nemen) een kortere weg terug genomen via de N60. Pascal wou niet afgeven en ging verder met Wouter en Siegfried (Lichterveldenoare).

Na een goede 15 km waren Yoerik en ik dus weer aan de start... Jammer, want het leek een mooi maar zwaar tochtje te worden.
Nogal een geluk dat we de enigsten waren aan de afspuitstand, want het was maar een pis-straaltje!

Tijdens het uitslurpen van onze koffie kwam ook Andy daar toe, maar die moest noet starten. Hij had blijkbaar de eer om samen met Filip Meirhaeghe te starten... Hij verlangde al zo lang naar een foto en nu mocht hij direct op baan met zijn idool! Als da gene goede jaarafsluiter is...
Alleszins beter dan de mijne en die van Yoerik!

Soit, op naar een minstens even goed bikejaar 2007! Volgende week startend met Zottegem en misschien toch nog Roubaix!

Geen opmerkingen: