donderdag 3 januari 2008

20071224 TT Menen


Mijn korte reactie na deze tocht zoals ik die schreef op http://forum.mountainbike.be

De organisatie leek inderdaad veel bijgeleerd te hebben na vorig jaar! Ze maakten indruk met de bewaakte fietsenparking, grote zaal, aparte inschrijvingen, kortom alles erop en eraan.
Het eerste deel leek heel veel belovend voor de rest van de tocht... Dark Dingo en ik zeiden nog tegen elkaar dat we nog maar heel weinig baan gezien hadden. Schitterend, die eerste 20 km... Inclusief de schoon uitgebreide bevoorrading...
Mijn commentaar ging zeker heeeeeeeeeeel positief zijn, moest ik de kleinsten toer gedaan hebben... MAAR...

Wat daarna kwam was echt MTB onwaardig! Direct via veeeeeeeeeeeeel baan naar Wervik, hier en daar verkeerd gereden, of fameus getwijfeld door de ondermaats aanwezige pijlkes in het tweede deel. Blijkbaar gingen ze ervan uit dat het grotendeel maar 25 km ging biken ipv de 55? Waren al die bikers op de grote toer de inspanningen niet meer waard?

Vanaf hier werd het echt duidelijk dat de tocht gemaakt werd door niet-mountainbikers! Ellenlange stukken baan (en dan nog grote, brede stukken baan!). Langs de Leie biken langs de weg, niets die saaier is vind ik persoonlijk.
Ik begon mij steendood te vervelen op mijnen bike... Ik begon mij echt af te vragen waarom ik niet rechtsomkeer maakte... Achteraf gezien had ik dat misschien beter gedaan want we moesten zelfs langs dezelfde weg terugkeren, zelfs in het verhard dus geen variatie!
Het begon echt mijn kl**** uit te hangen op een bepaald moment en sorry voor die drie raketmannen voor mijn taalgebruik aan die brug daar in Wervik waar we met z'n allen door waren ipv af te slaan..

We konden het zelfs niet meer opbrengen om eens door te geven... Als je op pakweg 35 km amper offroad ziet, waarom gaan we dan mountainbiken? Mijn banden zullen weer fameus afgesleten zijn door al dienen tarmac

Het enige positieve aan deze voormiddag is dat we weer wat km's in de benen hebben en dat we de voormiddag spendeerden met vrienden op den bike...

Met alle respect, maar er is verschrikkelijk veel meer uit de streek te halen... Waarom naar Wervik trekken als je dan maar die paar stroken voorschoteld? Moest er dan echt iets spectaculairs voorgeschoteld geweest zijn in Wervik, dan zouden we dat heel misschien nog door de vingers zien...
We hadden zo'n goede eerste 20 km, waarom niet gewoon doorgereden richting Aalbeke? Daar zijn zo'n schone stukjes... Sint Anna, Vandecasteele,...

Soit, heb ze een tweede kans gegeven, maar een derde komt er niet meer... Het spijt me.

Het is niet mijn gewoonte om een tocht zo af te breken, maar dit was echt wel de raarste die ik tot nu toe gereden heb! De eerste 20 schitterend en de volgende 35 km immens slecht... Snap ik niet helemaal... Ergens weten ze dus duidelijk wat er kan of moet aangeboden worden, maar dan kunnen ze het maar gedurende 20 km opbrengen om dat ook effectief te gaan aanbieden en stroken te gaan opzoeken (al waren het nu nog de sjouwerstroken, maar dat neem ik er graag bij...)

Allez, volgend jaar is er hopelijk een alternatief in de streek voor deze tocht, maar dat zou wel eens de dood van deze organisatie kunnen betekenen....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zijn het helemaal eens met de commentaren.Zelfs in de kleine toer was het voor mensen die de kleine gewend zijn hééééééééél zwaar. Ook de 2x, en tevens de laatste maal.

Anoniem zei

Lees het hele blog, pretty good