donderdag 27 september 2007

20070916 TT Douvrin Fr. 52.36 km (Totaal 2007 = 2282.76 km)


Vandaag heeeeel vroeg afgsproken in Douvrin, te Frankrijk... Ik moest zeker tegen ongeveer 12u30 terug zijn in Ingooigem voor de verjaardag van mijn schoonma... Ik kon het echt niet maken om vandaag te laat te zijn...

Soit 7u30 in Douvrin om daar samen met John te starten... Steven bleek er ook te zijn, wij dus met drie op weg. Jammergenoeg zaten de "tieten" (tweeling terrils) niet in. Het zou een noodparcours worden. Amaai! Als dit al een noodparcours is!

Het werd eerst een beetje saai, de eerste paar kilometers, totdat we Base de Wingles en dergelijke meer begonnen te naderen... Nog voor Wingles kregen we al een voorsmaakje van het draaien en keren op de schitterende singletrackt. Eens goed doortrekken op zo'n stukken maakt het leuk! Hier werd het al duidelijk wie de fransen waren en wie de vlamingen... De fransen stappen nogal vlug af als het technischer (of vuiler) wordt... Ik trok gewoon door. John en Steven moesten effen de rol lossen... Ik moest dan ook vroeg thuis zijn hé...

Eindelijk, base de Wingles... Nie normaal wat er daar te beleven valt! Je blijft er maar draaien en keren, op en neer, tussen bomen, onder takken, door putten, nie normaal! Schitterend natuur die enkele decennia terug niet om aan te zien was door de vuiligheid! Moesten wij dat eens hebben langs ons kanten, zo'n streken, dan zouden we toertochten van duizenden deelnemers organiseren!

De bepijling was naar Franse normen schitterend te noemen! Geen enkele keer reden we echt verkeer, enkel eens door mijn eigen stomme schuld (en te hoge snelheid!)
In Base de Wingles werden de remmen echt goed getest, alsook de kettingen (niet Steven?)

Na de laatste bevoorrading reed ik alleen door voor de 50 km, John en Steven kozen de lange afstand. Ik trok nog neer keer het gaspedaal open en haalde BikerTino nog bij en liet hem ook achter... Hij was even voor ons vertrokken aan de laatste bevoorrading...

Na een schitterende tocht weer naar huis om vlug onder den douche te springen en richting schoonma te gaan!

Geen opmerkingen: