zondag 12 november 2006

20061111 Bruyelle (Antoing)

Vandaag afgezakt naar Bruyelle samen met de kersverse Steenbakker Yoerik. Enkele Steenbakkers gingen naar Wervik om onze eer te verdedigen. Wij deden dat dus bij onze Franstalige vrienden.
Ik keek echt uit naar wat die "carriere" eigenlijk zou zijn. Ik had al vele commentaren gehoord en nen hoop foto's gezien, maar ik wou het toch eens zelf meemaken ook.
Vanaf de start bleek het direct dat het een vettige bedoening zou worden. Na enkele gravé-stroken, waar het duidelijk te merken was dat we in een gebied van steengroeves zaten, gingen we nogal vlug over naar een aantal vettige landwegelkes. Yoerik bleek nu en dan een ketting-blokkage te hebben. Redelijk ambetant dus...
Hier en daar werd het laveren tussen de technisch minder sterke bikers... Een jong baasken bleef ons dan constant inhalen op de weg, maar moest toch effen langs de katnen gaan, want hij gleed uit op een vettige strook...

Uiteindelijk kwamen we aan in het crossparcours aan St Druon! Schitterend! Kijk maar op de fotopagina. Hier en daar was het fameus glijden en slijden. Het parcours lag er immens vettig bij, maar het bleef berijdbaar, al stonden velen toch te voet. Eenmaal er enen voor je stilvalt, is het natuurlijk moeilijk om weer te starten... Na dit schitterend baggerwerk, leek het alsof we al een pak kilometers op de teller hadden, maar het bleken er maar een 13 tal te zijn...
Na deze mooie strook, waar het puur genieten was, ging het richting de carriere. We waren al schoon met modder bezet, maar het zou er zeker niet op gaan beteren.

De carriere binnenrijden maakte mij zo nerveus als een kind die zijn eerste schoolreis mocht maken! Het zicht was uitmuntend! Je voelt je direct wreed klein als je zoiets ziet!
Aan het begin van de "Carriere Cimescaut" bleek mijn achterrem om zeep te zijn. Ik probeerde ze zo goeg mogelijk te herstellen, maar gene moyen... Ik zat volledig blok, ik kon geen remkracht meer ontwikkelen. Het zou dus voor de rest van de tocht op het gemak worden. We hadden nog een goede 20 km te doen! Ondertussen was het zichtbaar dat Yoerik zich hier echt in zijn element voelde. Het probleem met de ketting hield hem niet meer tegen...
Eenmaal beneden aan de machines, werd het pas duidelijk hoe immens die waren! Genieten was het! Puur genieten! De vuile ondergrond maakte dat we er op den duur allemaal gingen uitzien als negerkes... Amaai zunne...
De beklimming naar helemaal boven deed ik niet, omwille van de remmen. De afdaling zag ik helemaal niet zitten. Ik reed dus door naar de bevoorrading, terwijl Yoerik de klim voor zijn rekening nam. Aan de bevoorrading kregen we de kans om de bike te reinigen en opnieuw te oliën. Iedereen maakte daar gretig gebruik van... Aan de bevoorrading kwamen we ook Steenbakker Rik D. en Stefaan tegen...
Later kwam ook de forumtrein daar toe die voor een maal een tram was... Grote Plateau, VTT'tje, Traxer, Lok36000, Hanzi, Moustache,... Amaai, we waren weer goed vertegenwoordigd. Uiteindelijk kwam ook Yoerik terug. Na wat te eten en te drinken gingen we weer op weg. Na weer een boel krieren en wat afdalingskes en klimmekes, kwamen we de forumguys weer tegen die pech onderweg hadden...
We reden op ons gemaksken door. Iets verder kwamen we dan ook Rik tegen met pech. We hielpen hem zijn band vervangen... Toen we bezig waren, kwam er een madammeke koffie inschenken voor ons... Amaai, zo'n vriendelijk mens! Da komt ge in Vlaanderen toch nie tegen zunne...

Nadat we weer op weg gingen, kwamen we nogal gauw aan de volgende bevoorrading. Vanaf hier waren de zware en meest vuile stukken gepasseerd en werd het het parcours iets meer doorsnee!
Aan den arrivée werd onzen bike afgespoten door vriendelijke brandweermannen...
Na een schitterende TT door een schitterrende organisatie gingen we weer voldaan naar huis...
Volgend jaar ben ik zeker terug...



Te downloaden GPS, NGI en andere parcoursinfo

Gegevens
Energieverbruik 3038 kcal
Minimale hartslag 84 HF/min.
Gemiddelde hartslag 159 HF/min.
Maximale hartslag 192 HF/min.
Gemiddelde snelheid 17,4 km/u
Maximale snelheid 32,9 km/u
Afstand 36,4 km
Stijging 230 m

Geen opmerkingen: