donderdag 1 mei 2008

10 dagen tot een maand buiten (fiets)strijd

Naar aanleiding van de aanhoudende pijn aan de ribben door de valpartij van zondag, ging ik gisterenavond uiteindelijk toch naar de dokter.

Het verdict was niet mals... Gelukkig geen gebroken ribben, maar wel een paar fameus gekneusde...

Rib 4 is licht gekneusd, maar ribben 6 en 7 aan de rechterkant hebben een lelijke duw gekregen. Die zijn zwaar gekneusd. Een breuk is het alleszins niet.
Om zeker te zijn dat er geen barstje in zit moeten er maandag nog foto's genomen worden.

Als er geen barstjes in zitten mag ik ten vroegste binnen een tiental dagen beginnen fietsen. De pijn zou anders ondraaglijk zijn volgens de dokter.

Indien er een barstje in zit ben ik voor minstens een maand buiten strijd. Laat ons hopen dat het dus maar om een kneuzing alleen gaat. Als het om een barstje gaat zou ik anders al zeker de plannen voor Herdermarathon van eind mei en de Regiotour van7 juni mogen opbergen.
Mijn schema om naar deze evenementen toe te werken ligt dan zeker helemaal over hoop...

Meer dan 100 km mountainbiken na een goede maand niets te hebben gedaan zou uiteraard niet lukken...

Soit, nu nog wat pijnstillers nemen om het dagelijks leven en slapen draaglijk te maken en dan hopen op een snel herstel...

Geen opmerkingen: