donderdag 16 augustus 2007

20070811 Pré Vichte (totaal 2007 => 1849,6 km)

Aangezien we morgen met den doop zitten van onze zoon, Roel, vandaag de pijlkes van den TT van Vichte gevolgd. We hadden op voorhand gepolst bij de organisatie en die hadden er niet direct iets op tegen... Een extra controle laat ons zeggen.

John en ik hadden afgesproken in "Yvegem city" ter hoogte van het Lijsternest. Ik had daar ergens pijlkes zien hangen... Ik met de bike naar daar, ook John bleek met de bike stalen ros gekomen te zijn! Berre was ook van de partij, hij kon nu immers alles volgen op het net na de aanschaf van zijne pc...

Soit, wij dus op weg... Eerst en vooral volgden we de extra lus van 30 km die ons rond Ingooigem deed rijden met zo goed als alle aanwezige stapsteentjes... Uiteindelijk kwamen we in de Tsjampenstraat... Via de Helleweg ging het dan den Tiegemberg omhoog nadat we den boomgaard kregen... Berre leek zijn dagje niet te hebben en hing constant aan de rekker als het omhoog ging. Van een omgekeerde wereld gesproken!

Na Tiegem ging het weer richting Vichte via een geïmproviseerde weg, want hier en daar waren een aantal stukken nog niet uitgepijld hoorden we van de organisatie die al volop bezig was met de zaal klaar te zetten.

Van de start volgden we dan weer de pijlkes die ons via Harelbeke, Kortrijk en Zwevegem naar Bellegem brachten. Ter hoogte van de Molen te Sint Denijs besloot ik om te beginnen aan de terugtocht naar huis.

Ondertussen was het opgevallen dat John zijn streek perfect kent... Hij wist waar hij ons kon losrijden. Wat ik kon rond Tiegem en Yvegem, kon hij in Bellegem en Sint Denijs. Thuisvoordeel noemen ze dat dan!

Berre was juist plat gevallen en John zou nog bij hem blijven. Ik had beloofd om een kort tochtje te doen aan de vrouw en moest dus zeker op de middag thuis zijn...

Uiteindelijk kwam ik thuis met ruim 83 kilometer op den teller en een gemiddelde van 21.1 km/h. En ik was dan van plan om op 't gemak een kort stukske van dienen tocht te doen... Tja, we waren maar aan het rijden en rijden en plots zaten we aan zo'n groot aantal kilometers...

Zal ongetwijfeld een goede voorbereiding zijn voor woensdag in Poperinge...

Geen opmerkingen: